onsdag 20 oktober 2010

Hemma i Storvik igen..

Jag har precis klivit upp efter en natt i min egna säng, jag har sovit gott inatt, borta bra men hemma är såå bäst!

Hela måndagen gick åt att plugga teori och skriva prov, det var för blåsigt ute.. Igår gick vi igenom provet, jag klarade det med god marginal.. Regnet låg som ett tjockt täcke över oss.. I väntan på att regnet skulle lätta roade jag mig med andra saker.. Har haft ett väldigt sug efter styrketräning ända sen jag kom till Orsa, nu hade jag äntligen lite tid över så jag for ner till stan och letade på ett gym.. En lätt genomkörare av kroppen, jösses vad det var skönt..

När jag kom tillbaka till Tallhed regnade det fortfarande.. Prognosen för onsdagen, idag alltså, såg väldigt dålig ut.. 4-5 meter per sekund men 11-12 m/s i byvind... inte alls bra.. Efter mycket funderingar bestämde jag mig för att åka hem. Efter att ha ägnat två hela dagar åt att bara vänta på vädret blir man lite rastlös.. Som det ser ut just nu var det tur jag åkte hem, för prognosen hade rätt, det blåser mycket ute..

Hur som, jag är hemma.. Det blir några flera turer tilll Orsa under vintern för att samla flyg.. Jag hann ju inte bli klar med min licens denna gång..

Det har varit en fantastisk utbildning, har lärt mig massor och längtar redan tillbaka till Tallhed för mera flygning.. Tills dess blir det till att träna starter på hemmaplan, jag är ju nu ägare av en alldeles egen Nimbus :)

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar