tisdag 12 oktober 2010

Packningsdags..

Det drar ihop sig, både tidsmässigt och nervmässigt.. Idag måste jag se över vad som ska tvättas.. För i morgon är det packnings som gäller,  på torsdag ska jag till Österbybruk och träna efter jobbet och då blir det sent.. aaapuuhh..

Jag hoppas det går att tvätta, det är så att vi saknar elektricitet i många delar av huset för tillfället, det är ju så att vi borrar hål för elementen, och både jag och Alec är ruggigt duktiga på att träffa kablar med borren.. Risken att borra i en kabel är mycket mycket liten.. I förrgår träffade Alec en, tre gånger fick han besöka proppskåpet och byta, sen slog det oss att det måste vara en kabel som är paj.. Mjoo, så igår borrade vi för samma element men på andra sidan, då blixtrade det till.. Fantastiskt.. Jo men, bara å fortsätta borra, var ju redan försent då.... Efter en stund kom Alec upp ur källaren och visade hur borren såg ut, en elkabel hade snurrat in sig där.. ganska obra..

Den gången jag borrade sönder en elkabel vart jag förtvivlad, ringde till pappa och frågade vad jag skulle göra, buhuuu.. "Ring en elektriker" sa han.. jag var fortfarande förtvivlad, och länge var jag det innan jag insåg att jag just gjort det.. ringt en elektriker.. Tadaaa..

För det är ju så, det lööser sig..

Jo men, hur som, stora delar av huset är utan ström, vi drar nu skarvkablar kors och tvärs överallt...

Lunchen slut, slita på en stund till innan det är dags för träning..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar