söndag 27 februari 2011

En dag i skogen..

Jag är en trött en nu.. Upp i tid idag igen, för att hinna med så mycket som möjligt under dagen..

Halv tio åkte jag och pappa till ETC och körde ett gympass.. Ett rejält bröstpass blev det för min del..

Kom hem och packade väskan, tankade skotrarna och åkte ut på en tur.. Först till Tryggjonsbon för lunch, korv med bröd givetvis.. Pappa och syster vände sen och åkte hem medan jag och Alec fortsatte till Kungsberg.. En vända på ca sju mil, sju mil slingrig-guppled.. Kungsberg ja, det har verkligen förändrats sen jag var där senast..

mmm, korv från lägerelden..

.. Fin lunch korv och Dallassallad.. Ja och självklart ska det vara kladdigt överallt.. Det är inte så lätt att spackla på korven med en fällkniv..

Ja, mer än så hinner man inte med på en dag, eller ja, jag har tvättat, städat Tjabos bur och gjort mat och matlådor för flera dagar..

Nu ska jag leta ny flygskärm, det är dags att beställa en och jag har inte bestämt mig för vilken, men det lutar mot en Nova Prion, men så ska man ju bestämma vilken färg också, de tillverkas efter beställning... Om jag har en jäkla tur så kanske jag har en som är intresserad av att köpa reklamplats i skärmen.. Jag håller tummarna och ska prata med honom i morgon..

Det är ju inte lätt det där, jag gillar ju gult, men gult och rött tillsammans? Den längst upp gillar jag men blixtarna skulle ha varit gula... Mja, vi får väl se.. "Blue Wave" är den skärmen jag flög i Orsa under utb...

Nej, nu ska jag läsa på lite om Prion och också om SOL-skärmarna..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar