lördag 26 februari 2011

Skoterdag

Klev upp redan 07.30, det är tidigt för att vara lördagmorgon, egentligen kan jag lätt sova till elva om ingen väcker mig, men de gånger det hänt har jag blivit panikslagen, sova bort hela dagen känns ju bortkastat!

Aja, upp i tid, packa skärmen och hoppade på skotern, ner på sjön och kände på vinden.. Mjoo, kändes väl okej, men ville ändå kolla vindmätaren, så kom en vindby på 8.0 m/s, inte alls okej.. Tusan! Var ju så sugen på att äntligen få plocka fram skärmen, inte idag.. Kanske i morgon om jag hinner..

Jag åkte hem, planterade några sticklingar och sen hoppade jag i kläderna igen och for ner till mor och far.. Fick med pappa ut på en tur, runt 6 mil blev det, åkte sjöarna över till Sandviken, vidare mot Jäderfors och hem.. Det regnade, himlen var genomgrå och det var inte alls väder för fotografering, lite tråkigt.. Hände inget speciellt alls denna tur, inte mer än att ett rådjur hoppade ut precis framför pappa.. Ja och att jag ääääntligen var nära en bäver, stannade för att ta en bild på ett gnagt träd, färska flisor i snön, så när jag stannat skotern och stängt av den hörde jag ett jätteplums och hann precis se rumpan på bävern som hoppade ner i ån.. Typiskt! Tänk att det ska vara så omöjligt att få en bild!

Jag hade tur idag, Alec beställde ett set nya kläder, jacka och byxor.. Det innebär att han inte längre ska ha skoteroverallen som han köpte i december.. En nästan ny overall i min storlek.. Fantastiskt.. Tur jag inte hann köpa en själv, har letat som en tok men det är slut för säsongen överallt.. Till och med Fristads har slut..

Beslagtog den idag, fantastiskt skön! Lite varm dock, men det har ju varit plusgrader nästan hela dagen...

Jag hann inte med någon träning idag, men det gör ingenting, mina ben är jättetrötta.. Det blir så när man ska försöka åka på pissdåliga leder här omkring, de är så dåliga att det är skrattretande! I Storvik däremot, där är det finfina leder mest överallt, det tackar vi för!

Nu börjar filmen..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar