söndag 6 februari 2011

Lördagens skotertur..

Hade en rutt halvt planerad, men det blir sällan som man tänkt sig.. Skulle ha åkt Storvik-Åshammar-Järbo-Högbo-Sandviken och hem.. Mellan Åshammar och Järbo körde vi fel första gången, kom ut på Dalsängsvägen.. Såå, Vi missade Järbo, gör ingenting..

Tog leden förbi kojan i Landtjärn..

.. mot Högbo alltså, trodde vi hade åkt galet fel men på något konstigt vis kom vi ut vid Öjaren, en sjö strax ovanför Högbo.. Där på sjön vart jag livrädd, skithalt under snön och just framför mig vart det helt plötsligt öppet vatten, ytterst otrevligt! Vi kom iallafall dit vi skulle, hade väl egentligen tänkt att stanna en stund men magarna började kurra.. For vidare ner till Sandviken och lyckades komma fram till macken där vi köpte korv.. Lite dumt att köpa korv på macken när man är ute och åker skoter... Men gott var det..

Från Sandviken och mot Storvik, fyyy tusan vad vi åkte fel där, vi tappade bort både kraftledningen och leden och hamnade mitt ute i ingenstans, mitt i skogen.. I sumpträsk och djävulskap! Och vet ni, vi skulle till Kungsgården men hamnade på.... Dalsängsvägen, det verkar som att alla våra vägar korsar den vägen, vart vi än ska så hamnar vi där..

Det blev en lång tur igår, iallafall tidsmässigt, vi var ute i sex timmar.. Det vart en vacker eftermiddag då solen gick ner, dimmigt och fint..

Tråkigt med blåa kort, blå timmen och jag såg det inte fören efteråt.. Sånt som händer...

.. Snyggaste stilen, som en hare..

Väl hemma slängde jag mig på soffan och sov som en liten gris i en timme.. Sen åkte jag till Sandviken för ett träningspass.. Jag var väldigt ensam om att träna där, lördagkväll mellan åtta och nio.. ;)

Rygg, baksida axlar och biceps, ganska lamt pass faktiskt, men skönt var det!

Jag sov skönt inatt! Dagen idag blir betydligt lugnare, städa, sy gardiner och hinna med dubbla träningspass, ben och bänk...

Återkommer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar