söndag 20 februari 2011

GPS-skatter..

Jaa, gissa vad jag gjort idag.. Jag har åkt skoter, vad annars?

Kallt i morse och Ski-Doon och jag vart lite osams, den ville inte samarbeta, tillslut kom grannen och drog liv i den, jösses vad jobbigt det är efter en stunds dragande.. Elstart ja, det har jag, men batteriet ger ju upp efter ett tag.. Aja, iväg kom jag, min svettiga panna gjorde att visiret immade igen rejält, trökigt att behöva åka med öppet när det är -17grader ute.. Aja, det var det enda tråkiga idag..

Har varit ute mest hela dagen, plockat äppelkvistar åt Tjabo, varit på Näsbysjön och kört upp en lekplätt som jag ska balanera på förhoppningsvis i morgon om vindarna är bra.. Hittat en GPS-skatt!

Geocaching.. Det är så att runt om i Världen ligger det skatter utplacerade, GPS-koordinaterna för vart de finns går att hitta på internet.. Såå, med hjälp av GPS och koordinaterna kan man sticka ut på skattjakt.. Skatterna består av olika saker, ofta en loggbok och smågrejer.. Om man vill ta skatten måste man ersätta den med något annat.. Jag skrev bara mitt namn i loggboken och lade sen tillbaka skatten där jag hittat den. Den skatten hittades första gången 2006 och senast någon hittade den var den första januari i år.. Ja, och jag idag då.. :) Kul grej!

Det gamla vattentornet i Storvik ser ut som ett muminhus, eller, det hade varit väldigt likt ett muminhus om det hade haft panel hela vägen ner.. Väldigt trevlig byggnad, tyvärr är det lite trasigt.. Duvornas tillhåll, det låg fjädrar överallt nedanför, de bor tydligen där inne.....

Duvtuss..

Mer då, en dag ute i det kalla vädret tar på krafterna, la mig i soffan när jag kom hem och kände mig oförmögen att resa mig igen.. Jag slutade känna efter och åkte in till ETC för ett gympass, det gick väl inge vidare lär jag säga, varje gång jag tog i kändes det som att ögat skulle gå sönder, jag har en vagel och den gör fruktansvärt ont! Under ögonlocket sitter den fan, syns knappt men den känns! Två övningar vart det och sen for jag hem..

Alec sitter i bastun och dricker öl hemma hos en kompis, det är inte så vanligt att han gör något av de, varken öl eller bastu..

Bastu ja, vi har en i källaren, de förra ägarna av huset, de som byggde det verkar inte ha använt den nå alls, den är som ny, inte ens kåda på väggarna.. Jag har använt den två gånger och Alec tre.. hrm.. Vi är väl inte så förtjusta i att basta helt enkelt..

Nu ska jag krypa ner i sängen och förhoppningsvis vakna i tid i morgon, det blir ju en skotertur så klart..

Förresten, min stavning är verkligen inte optimal, men det ser jag först när jag läser igenom det jag skrivit, i skrivandets stund känns det rätt.. Trökigt stavas med å, jag vet.. Lätt att skriva som man säger, trökigt är med ö och tråkiga med å.. Jag bor väl för nära Sandviken kan jag tro, där är allt skittöööööökigt..

Återkommer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar