tisdag 15 februari 2011

Jag är duktig!

Så var även veckans tisdag avklarad..

Jag och mamma var ute på promenad igår, det har nu blivit en måndagsrutin, en månad har gått sen första promenaden och det fungerar bra.. Igår gick det väl kanske inte så jättebra, det var för kallt.. Vanligtvis joggar jag till mamma, så går vi i 45 minuter och sen joggar jag hem igen, igår joggade jag inte, det var helt enkelt för kallt för mina stackars lungor!

Idag tänkte jag ha en vilodag, en sån där skön dag med en stund i solariet och nagelmålning typ, men när jag kom hem gav sig inte träningssuget, sååå, upp på crosstrainern tills svetten rann, jäklar vad jag kände mig duktig efteråt! Motionsträning är lite beroendeframkallande, det är nog för att man så snabbt märker resultat, det går lättare och lättare för varje gång och det är roligt!

Det där med att känna sig duktig efter träning är hur skönt som helst! Man får lyckorus och mår allmänt bra..Baksidan av det hela är att känslan är precis den omvända när träning uteblir.. Ibland är det svårt att ruska av sig den där dumma känslan och intala sig själv att man faktiskt måste vila ibland, man måste inte träna varje dag... Lagom är bäst! Lättare att skriva än att säga till sig själv när det behövs! ;)

Det är ju tur att träning nästan alla gånger är fantastiskt trevligt!

Igår var det alla hjärtans dag, min fina Alec hade köpte röda rosor och godishjärtan.. Om ett halvår firar vi fem år tillsammans, då ska Alec få en medalj! Det är en bragd! ;)

Nu ska jag krypa ner i sängen så jag är utvilad inför onsdagens jobb och träning!

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar