onsdag 16 februari 2011

Energi!

Ljuset gör en enorm skillnad för energin i kroppen. Det är fortfarande ljust när klockan slår fyra och arbetsdagen är över.. Det är inte svart när jag åker hem från gymet heller.. Det är underbart!

Jag vet inte om det beror på ljuset eller om det är något annat men energin är annorlunda nu jämfört med för några veckor sen..

Bara en sån sak som att det känns lätt att ställa sig i köket och laga mat efter en dag på jobbet och ett träningspass är kanon! Vintern är vacker och bra, men vad tråkigt det är med mörker!

Jag ska ta en lång helg i helgen, tar ledigt på måndag och ska förhoppningsvis ut och lufta min flygskärm, jag hoppas på bra is med inte så mycket snö på Näsbysjön, 4m/s och solsken, vad tror ni? Skulle inte vara förvånad om det är snöstorm på måndag..

Varje dag, flera gånger om dagen i ett par veckor har jag tänkt på flygning, jag längtar med skräckblandad förtjusning till nästa gång jag är uppe.. Med tanke på att mitt enda flyg i oktober inte blev så bra så är jag lite nervös, faktiskt inte så lite heller.. Det som känns bättre nu än då är att jag själv har hunnit skruva och pilla lite på paramotorn, jag vet hur grejerna sitter, att skruvarna är på plats och hur man ställer tomgång och såna saker.. För då, i oktober gick den inte bra alls.. Den var alldeles för hög på tomgången och jag tyckte inte den svarade på gasen som det skulle.. Känns lite skumt att flyga med en maskin som inte riktigt är hundra.. Nu är den det, iallafall sist den startades, justeras lär den ju göras nästa gång den startas också.. Men nu vet jag iallafall hur man gör :)

Bild från Tallhed utanför Orsa i höstas..

Jag och mamma stod och pratade om när vi gick upp på söderåsen tror jag det heter, mitt enda minne var att vi gick upp, och sen gick vi ner igen.. "Ja det är klart att vi gick ner igen, man brukar göra det" sa mamma.. Jamen, man kan ju flyga ner tyckte jag.. Jojo, alla kanske inte kan göra det..

Jappjapp, upp i skyn vill jag.. Fast egentligen inte fören det blir trevligare grader ute, nu är det kallt och det är nog jobbigt att starta med skärm och motor, ska man dessutom ha sju lager kläder på sig vet jag inte om jag skulle komma någon vart alls.. haha..

Nee, sova nu så jag orkar kliva upp till den trevliga torsdag som väntar!

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar