söndag 20 april 2008

Brandlarm..

Fick en liten lapp inslängd i brevinkastet igår.. Där står att de kommer och ska installera en brandvarnare i min lägenhet. "om ingen är hemma vid det tillfället kommer tillträde att ske med huvudnyckel"..

Jag vet inte varför men jag tycker inte om att folk ska in i min lägenhet när jag inte är hemma..

Och sen, varför då? Tror de jag är oförmögen att själv sätta upp en brandvarnare?

Å sen, tänk å ha det jobbet, kliva in hos någon som inte är hemma.. tänk om de har en ilsken hund? Eller en ilsken.. något annat djur..

Hmm.. Nej jag tycker inte om det.. står inte vilken tid de kommer heller.. tänk om man står i duschen, så hör man inte att de kommer.. kliver ut.. spritt språngandes..  hmm..

Fast, det är ju bra att jag nu vet vilket datum..

När jag bodde i min förra lägenhet, en liten etta med ett jättestort fönster.. Då, efter att jag jobbat natt och gått å lagt mig vaknade jag efter ett par timmar av ett jäkla liv utanför.. Vaknade och såg två målare så å skrapa färg utanför mitt fönster.. Ja, å där låg jag, vågade ju inte gå upp, de stog ju utanför.. läbbigt..

Mjaa...

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar