söndag 27 april 2008

En aha-upplevelse..

Det är första gången någonsin som jag tycker att Kemi faktiskt är roligt, på riktigt.. Här sitter jag en söndagseftermiddag och pluggar som en gnu.. inte för att jag måste, men för att det kan vara bra att kunna tills det blir tenta på det..

Jag har alltid tyckt kemi är jättesvårt, har inte fattat det.. Men nu har jag fått den där Aha-upplevelsen och det känns inte alls svårt mera.. bara roligt.. spännande.. så glad för det!

Ska snart klappa igen böckerna och bege mig till garaget.. pappa lovade att hjälpa mig med däcken så det går fort. kan ju som inte vara ute.. å är man två går det ju dubbelt så fort.. :)

Måste bara komma på ett bra sätt att få med mig däcken ner dit.. de ligger i källaren nu.. å jag ska in med dem i min lilla lilla bil.. å i den lilla lilla bilen har jag ett väldigt litet bagageutrymme.. å där i är det en baslåda så där får jag då inte in nå däck.. så det får bli i baksätet.. får se hur det går..

Annars idag då.. träning ikväll om orken finns.. kan hända att den tar slut väldigt fort nu när jag måste ut.. får se..

Blir galen när jag sitter å kollar igenom gamla inlägg.. träning träning träning.. uuunderbart! jag saknar verkligen det där.. träna 6 pass i veckan.. nu känns det ju nästan som jag lagt av.. tre pass i veckan å man hinner ju glömma bort hur gymet ser ut tills man är där nästa gång.. trist.. men snart så.. snart kan jag köra igång på riktigt igen.. jag längtar!

Ops.. långt det blev det..

Mja.. kemi-garage-träning (?)..

Återkommer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar