måndag 22 september 2008

Svår övergång..

Sjukhusbesöket gick bra idag med.. väl hemma såg jag ut som en clown, rödfläckig i hela ansiktet.. fint..

Har suttit och ringt runt lite för att kolla upp vilken A-kassa jag ska ansluta mig till. Och vilken jäkla rävsax jag sitter i nu..

Jag studerar ju på 100%, får bidrag från CSN. Jag får arbeta max 15 timmar i veckan, annars drar CSN in mitt bidrag.

För att ansluta mig till A-kassan måste jag arbeta 17 timmar i veckan.. VAD GÖRA DÅ? idioti! Be chefen sänka min lön så jag kan jobba 17 timmar i stället för 15 med samma lön? Jobba 17 timmar i veckan och få mitt bidrag indraget?

Får helt enkelt plugga på och hoppas på att få behålla jobbet.. och sen fortsätta så ända tills jag är klar med utbildningen och fått ett nytt heltidsjobb.. aja.. skitbra.. vad säkert det känns..

Får se hur det går.. jobbet är ju iallafall säkrat till nyår..

Återkommer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar