tisdag 16 september 2008

Veckans höjdpunkt

På torsdag ska jag göra något som jag verkligen längtat efter, det som jag tjatat om, och kommer att fortsätta tjata om ända till på torsdag..

Jag ska ju till Forsmark, ska få se hur det arbetar på konstruktionsavdelningen.. Ett gäng CAD-ritare. Fantastiskt!

Detta bara måste betyda att jag är helt på rätt spår, jag hoppade ju av min utbildning i somras, började om på nytt nu till hösten, läser nu kurser som jag bara älskar! Jag har blivit som besatt av ett dataprogram, är det inte konstigt, jag som aldrig gillat datorer överhuvudtaget..

Jag minns en gång när jag var mycket yngre än vad jag är nu, när vi hade vår första dator i färg, då sa pappa åt mig att "Det här programmet ska du lära dig Lisa, om du lär dig det här programmet behöver du inte gå i skolan sen" Det var AutoCAD han försökte få mig att lära mig, men jag fattade inte ens hur man skulle dra ett streck. Kunde ju knappt rita i Paint.

Men nu så.. Pappa, du hade rätt.. jag lär mig programmet nu och hoppas på jobb sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar