måndag 29 september 2008

Underbar dag!

Ja, dagen som jag längtat efter blev precis så bra som jag hoppats, om inte bättre.. :)

Blomsterlandet sålde sticklingar av Hoya, det innebär ju att priset är betydligt lägre, och det känns bättre att köpa flera.. Dessutom är det roligt att dra upp stora blommor från sticklingar.. Fyra nya Hoyor blev inköpta, ska snart plantera om dem.. iallafall två av dem, deras krukor är toksmå.

Sen for jag till sjukan, gick väl inte riktigt som det skulle, men jag kom därifrån utan en massa biverkningar denna gång.. och det är ju bra.. :)

Sen hem, la mig på soffan, dötrött, ja, det är väl den biverkningen jag alltid får ser det ut som.. men inte gör det mig något, jag får ju inte röra mig ändå.. inte under samma dag... i morgon däremot, då får jag göra som jag vill.. :)

Sen for jag hem till mamma och vi sydde ihop tröjan.. Den blev kanon! :) Tack mamma! Inte tog det lång tid heller, en halvtimme att sy kanske.. nu är det bara lite fållning av ärmarna kvar sen är den klar... roligt! Ska sy upp flera i samma modell men i olika färger.. brabra..

Dagen började jag ju med en morgonpromenad, med en sån början kan inte dagen bli fel.. så klart.. :)

Nej, nu ska jag plantera om lite blommor... :)

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar