lördag 15 november 2008

Det sket sig!

Årets bänkpress SM blev inte alls vad jag hoppats på..

Halv fem gick jag upp i morse, kvart i sju åkte jag mot Borlänge, med ett par koppar kaffe i kroppen.. Lite nervös inför invägningen..

Invägningen klarades galant och jag vägde in på 66.15 kg.

Ingångsvikten sattes till 97.5kg. kändes som ett säkert kort.

Uppvärmningen kändes bra och mer laddad än så inför tävling kan jag inte bli.

Första lyftet, ner och upp, perfekt tänkte jag.. domarna höll inte med utan dömde rött alla tre pga snedpress..

Det härliga känslan jag hade innan första lyftet vart som bortblåst efter detta.. gjorde ett omförsök på 97.5.. gick bara inte.. bommade..

Tredje och sista försök, gjorde en höjning till 102.5kg.. en chansning.. ut med stången på raka armar, spänningen i kroppen, gick ner mot bröstet, stannade och väntade på pressignal från domarn.. väntade... väntade ännu mera.. till slut, när all spänning i kroppen försvunnit, då kom den.. pressignalen.. energin var som bortblåst, ingen ork, ingen spänning, det var bara att ge upp... FAN!

Så, jag bommade helt enkelt ut mig... inget resultat alls.. förbannat tråkigt! så tråkigt! Sånt händer, men varför måste det hända på SM? Och just detta SM, nu när jag hade chans på medalj i både Junior och seniorklassen.. så typiskt!

Men det är bara att bryta ihop och komma igen.. Ett år kvar till nästa SM, mycket ska hända tills dess!

Vill passa på att säga STORT grattis till Coach som tog silvermedalj idag. Grattis till Jossan för guld i juniorklassen och en femteplacering i senior, mycket bra! Bra jobbat alla ni andra i Borlänge AK!

Återkommer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar