torsdag 13 november 2008

Här ska målas..

I morse ringde jag till Dalblads för att höra vart paketet har tagit vägen.. De ville vara med och sponsra lite på SM och skulle därför skicka upp ett paket med diverse kosttillskott i, men paketet dök aldrig upp.. Fick till svar att de hade skickat det.. men till fel adress... typiskt..

De hade skickats till min gamla lägenhet... ingen hemma, så de skickade i ett AVI i brevinkastet.. nu kan man ju fundera varför inte tjejen som bor där har hört av sig.. hon brukar ju fråga om allt så fort det är nåt.. hur man byter glödlampan i badrummet exempelvis..

Hur som, paketet stod på DHL i Gävle.. så det vara bara att sätta sig i bilen och fara in..

På hemvägen sprang jag in i en affär för att kolla på tapeter..

Ja, för ni ser, det sticker i ögonen. Bården är röd, tapeten orange/vit och det där nertill.. ja, det är i så dåligt skick att det inte går att torka med trasa, för då följer tapeten med..

I samma rum har vi trappan till källaren.. och ovanför den....

... En brun väv.. ända upp till taket.. går inte att riva, går inte att tapetsera över...

..

Hur som, jag hittade tapeter, men det var inte tillräckligt mycket kvar, fem rullar, vi behöver sex... MEN.. jag hittade färg.. tsss..

Ljusgrått... blir fint, för tapeten blir också grå.. ljust grå.. jaa..

Alec såg lite fundersam ut när han kom hem.. är det kanske så att man bör säga till först om man ska börja måla om i huset? Öh.. näe.. :)

Nu är färgen slut så nu ska jag slappa en stund och hinka i mig vatten, sen far jag och köper mera färg och därefter blir det jobb..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar