tisdag 29 december 2009

Lim är farligt!

I förmiddags fick jag en idé, jag ville göra om tvättstugan, alltså totalrust på ett enkelt sätt, färg.. Tänkte om jag skulle måla om golv och väggar och fixa snygga hyllor och dona, men sen kom jag på att det är bökigt att måla golv när det står tre tvättmaskiner, en torktumlare och ett torkskåp på golvet.. Så är det ganska dumt att påbörja inre rust när man inte är helt färdig med det man gjorde sist..

För ungefär ett år sen tapetserade jag om i rummet som ligger mitt i huset, där trappan, matbord och Tjabo bor.. Men jag blev inte helt klar.. Såå.. Idag har jag suttit och funderat hur jag ska få det klart.. Det är sånt där krångel som inte blev gjort.. Målning högst upp vid taket ovanför trappan, och något bra material uppsatt på väggen bakom Tjabos bur..

Såå, idag efter arbetet åkte jag in till Valbo och traskade in på IKEA och köpte klickgolv.. Den håller jag nu på att sätta upp på väggen bakom buren.. Det är som så att när Tjabo äter så ruskar han bort maten runt näbben, säg att han äter en tomat, då är det fullt av tomatrester på väggen när han är klar.. Tomat klistrar sig fast på tapeter och är omöjligt att få bort... Så, jag måste ha något där bakom som är lättstädat och som inte tomater och annat skräp fastnar så lätt på.. Så, det fick bli golv..

Mjoo, så nu är jag i full gång med att kleba upp det på väggen, PL 400, limpistol och en Multicutter, Perfekta verktygen för jobbet.. :)

Har bränt sönder mina händer på lim, tänk att jag alltid glömmer bort hur ont det gör, hur varmt det är! Lim är vidrigt! Men det är bra...

Nej, nu ska jag återgå..

Återkommer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar