måndag 28 december 2009

Såå varmt!

Vart har lagomt tagit vägen? För nån vecka sen satt jag här och huttrade, 12 grader i sovrummet, femton i köket, svinkallt i källaren.. Nu, nu sitter jag här och smälter bort.. 20 grader i källaren, 23 i köket och 25 i sovrummen.. Lagomt, hallååå...

Alec hade skrivit på tavlan till mig, det stod "VEDVEDVED".. Han menade på att jag skulle fylla på med ännu mera ved nu på morgonen.. Kan ju säga att det bär emot.. Men, han är ju av det könet där lagom inte existerar.. Det som är så oerhört skönt med pannan är att den sköter sig själv, jag pular in ved och pannan använder så mycket den behöver för att hålla temperaturen, när det blir för varmt stängs fläkten av och det slutar brinna.. Fantastiskt!

Måndag ja.. IGEN.. Det är bara måndagar, hela tiden, så känns det.. Kortvecka igen, jobbar tre dagar, ledig två.. Känns skönt!

Jamen, dags att göra sig i ordning inför arbetet då..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar