lördag 12 december 2009

Storviks gym...

Fick just kommentaren "Kul att en från Storviks lilla gym går så långt" (killen syftade på SM-guldet i bänkpress)

Det där är ju lite lustigt.. Storviks gym är ett väldigt bra gym med många många medlemmar, stora fina lokaler och massor av maskiner och vikter. Vi har hantlar upp till 80kg, friviktsmaskiner och väldigt fina motionsmaskiner.. Det är en medlemsägd förening, det är alltså vi medlemmar som äger och driver gymet.

Jag har för längesen frågat efter en ny bänkställning, den vi har nu är från 80-talet och ett riktigt hembygge.. Någon ny bänk kommer det inte.. Jag lyckades inte ens få igenom önskemålet, som kom från flera medlemmar, under den tid jag satt i styrelsen.. Förra ordförande sa förut att "Vi ska INTE ha någon tävlingsverksamhet här".. (På väggen inne i gymet sitter för övrigt en bild på förre ordföranden, en bild där han står bredvid en pokal som han vunnit på någon tävling på 80-talet tror jag...)

Vi gav upp och fixade istället en riktig stång och en fin bänk och ställde i pappas garage.. Så det är där jag tränar.. Det är därför jag tränar i garaget.. Men bara bänken, resten av kroppen kan jag träna på Storviks Gym..

Jag kommer att fortsätta nöta på med bänken i garaget, och jag kommer att fortsätta träna på Storviks gym..

Men just det där med att "en från Storviks lilla gym går så långt", det känns lite fel tycker jag.. Det är väl kanske snarare så att "En som tränar i ett garage går så långt" vore mera rätt.. för det är så det är..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar