söndag 18 juli 2010

En natt i Mörsil..

I mars fick jag ett nytt kontokort, det var ett dåligt kort som det inte gick att byta kod på, det innebär ännu en fyrsiffrig kod att hålla i minnet.. Det gick bra, men det var en annan kod som bara försvann ur mitt minne, puts väck.. Koden till OKQ8-kortet.. Nu har jag fått skriva min namnteckning varje gång jag tankat sen dess.. Men så en natt när jag for från Åre mot Hallen så vart jag tvungen att stanna på macken i Mörsil för att tanka.. Då kom det, som en blixt från klar himmel, koden kom tillbaka in i min hjärna.. Fantastiskt vad som kan hända..

Det var det enda bra som hände i Mörsil under min vistelse i Jämtland, alla andra gånger jag passerade svettades jag i flera mil efteråt. De har en drös fartkameror där som jag inte riktigt hade koll på strax efter klockan fem på morgonen.. Jag hoppas innerligt att jag slipper böter..

Idag har det varit en slitsam dag, har skrapat fönster och lagat altandörren.. Det tog nästan hela dagen.. Efter det for jag till Sandviken och tränade, det blev marklyft.. Bommade 140kg men passet kändes ändå rättså bra.. Hemma igen strax efter åtta.. full av energi tog jag penseln och färgburken och målade om ytterdörren med tillhörande sidoljus.. Ja, alltså fönstret som är bredvid dörren.. Dörren är det sista på huset som är brunt, eller, var brunt, nu är det vitt.. Blir väl 3-4 strykningar till kan jag tro, måste grunda två gånger.. Roligare att måla än att skrapa iallafall..

Jo men..

Jäklar vad dålig jag är på att lägga upp bilder här på bloggen.. Ska skärpa mig..

OJOJ, nu såg jag en blixt, dags att stänga ner all elektronik..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar