torsdag 29 juli 2010

Gult, bara gult!

Ont i magen hela dagen, nu testar jag Actimel, får se om det blir bättre..

Sovit bort halva eftermiddagen, sen gick jag till Gertrud, min gamla granne, vi gick runt i hennes trädgård och tittade på blommor.. Så fick jag en massa frön, Vallmo och Akleja, hon har jättefina Vallmo, fleråriga stora röda.. finfint! Gamlingarna blir glada när de får prata av sig en stund. :) Spännande eftermiddag..

Jag backade med släpvagn för första gången idag, gick väl sådär, inte riktigt så lätt att få vagnen precis där man vill ha den, men det gick..

Kvällen har spenderats i bilen, i mammas Polo,  for till Gävle och hämtade syster och hennes Johannes från tågstatinen, hann bryta mot två trafikregler i stan.. Det är inte så lätt, i byn där jag bor har vi inga trafikljus och olika filer.. Inte ett enda övergångsställe har vi heller.. Mammas Polo ja, den är också gul, så nu står det två gula bilar utanför. Fint!

Det borde finnas en gul-bil-klubb. En klubb med bara gula bilar. Tänk vad fint att ockupera en hel parkering med bara gula bilar.. Ordna gulbilsträffar, åka karavan förbi skolor och få ungarna att starta slagsmål.. muhaha!

Nu ska jag ta min trädgårdstidning och krypa ner i sängen, ensam igen, Alec jobbar som en galning nu, har knappt sen honom på en och en halv vecka..

Återkommer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar