onsdag 7 juli 2010

Paddan och jag

Det är inte slappt att ha semester iallafall, inte en dag vila har det varit.. Ja, det skulle vara i söndags då när jag for hem från Jämtland, då gjorde jag ju faktiskt ingenting när jag kom hem.. Annars har det varit full rulle hela tiden..

Igår slog jag på TV:n för första gången på 12 dagar.. Ville se nyheterna. Ska försöka sluta kolla på TV, iallafall nu under sommaren.. Det tar för mycket tid, nu vill jag ägna eftermiddagen åt skärmflyg och kvällen åt träning.. :)

I måndags morse fortsatte vi där vi började innan semestern, på gården. Vi håller ju på att lägga grus och det är en del underarbete.. Nu har vi kommit så långt att duken är lagd, bärlaget är på plats och allt är slätt..Har byggt en stenmur och ett till trappsteg utanför dörren.. Fick låna en padda så nu har jag provat en sån för första gången.. Fick dock avbryta nu när klockan blev åtta, kan ju vara någon gamling som vill sova då.. hehe..

Jag paddar..

Alec på gräsklipparen.. Grymt bra att släta till gruset med.. :)

Jag har traskat runt i träskor hela dagen, så mycket att jag är öm under fötterna och att nagellacket på tårna har nötts bort..

Har fortfarande inga bilder från Åre att visa upp, hade hoppats att alla i gänget skulle dela med sig, men så har det visst inte blivit, lite tråkigt.. menmen, det kanske kommer..

Har bara luftat skärmen en enda gång sen jag kom hem, har helt enkelt inte haft tid när vindarna varit bra.. På kvällen är det som regel vindstilla.. Men det kommer det också.. Mera tid får jag väl efter semestern kan jag tro.. :)

Nu ska vi äta pizza sen blir det en dusch..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar