lördag 10 juli 2010

Fääärdig!

Igår kom gruset och vi hann lägga det på plats. Nu är allt som har med grus att göra färdigt här hemma! Bara gräsmattan kvar nu.. :) Jag har tagit lite bilder, lägger ut dem här så småningom.. Jag har helnöjd med tomten iallafall.. Kopplade på tippvagnen på åkgräsklipparen igår och for ner till mor och far och hämtade en harv. Vi ska alltså harva gräsmattan med en åkgräsklippare.. Allt går om man vill.. :)

Idag har jag för första gången sen jag kom hem från utbildningen tränat med min skärm.. Gick väl sisådär lär jag säga, det är 27 grader varmt och jag var tvungen att ha byxor på mig. Vinden vände typ 360 grader medan jag höll på, det innebär att jag lär springa åt olika håll hela tiden.. Lånade en åker uppe i Bro, hoppas bonden inte blir sur, vet inte vems åkern är så lite svårt att fråga om lov... Men, jag vet inte hur sur man kan bli om någon springer omkring lite på en nyslagen åker.. ?...

Ajaa, två lediga dagar kvar nu, sen åter till jobbet.. Allt det där "vi tar det efter semestern" ska ju lösas nu.. Jag bytte ju jobb två veckor innan jag gick på semester och har inte riktigt satt mig in i det hela ännu.. För vi ska ta det efter semestern.. Alltså på måndag.. Det blir nog bra.. 

Jag håller på att rinna bort här, ska sätta mig på bron och äta glass med kråkan nu.. 

Återkommer.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar