fredag 16 juli 2010

Variometerljud...

Åh vilken rolig dag. Roligt på jobbet och riktigt roligt när jag kom hem.

Efter ett härligt peppande mail från Frej igår tog jag skärmen på ryggen direkt jag kom från jobbet idag och for till Åkern för att träna, ÄNTLIGEN fick jag till det.. Skärmen for upp lätt och höll sig kvar där i det blå. Vindarna är inte lika här som när vi fick lära oss balansering i Åre under utbildningen.. Det är så mycket svårare här.. Balansering känns som den svåraste biten i skärmflygning..

Nu har Tjabo hört en variometer, den fick honom att flippa ur fullständigt.. En variometer är ett instrument som hjälper en flygare att veta om denne tappar eller vinner höjd, glatt pip är höjd, dystert pip är sjunk.. Jo, jag tittade på videofilmer på nätet och variometern i filmen smattrade av glada pip, så började även Tjabo smattra.. Jag vill inte ha en smattrade kråka.. ;)

Nu är jag trött och hungrig, lär bota det.. 

Återkommer.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar