onsdag 15 september 2010

Höj skatten!

Åhh, mitt böjpass gick riktigt bra idag! Jag var trött och hungrig och passet vart kort och effektivt.. Ner på djupet, tar några andetag och sen pressa, alltså inga vanliga böjar.. Dessa böjar tar mer än vanliga.. Det känns efteråt kan jag intyga!

Alec har numera ett vanligt 7-16 jobb och har haft det bra länge nu, förr var det värre, då jobbade han mest jämt.. Nu är jag van vid att han är hemma tjugo över fyra.. Ibland händer det att han får jobba över, när saker går sönder eller när det är stoppjobb.. När han jobbar över handlar det inte om ett par timmar, ibland blir det ett halvt dygn, ibland sex timmar.. Idag är det snart sex timmar.. Får la se om jag hinner träffa honom innan jag knoppar för natten..

Själv ligger jag i soffan i vanlig ordning, kollar på "utfrågningen".. Vilka jobbiga frågor det kommer upp ibland, förstår inte hur de lyckas ge ett svar..

Det dummaste jag hört en politiker säga i år, som liksom fastnade för mig var från en miljöpartist, hon sa något i stil med "Det är billigare att flyga än att åka tåg, därför höjer vi skatten på flyg".. Varför inte sänka kostnaden för tåg?? Nu pratar ju de röd-gröna om kilometerskatt, å flyg ska bli dyrare, ingen transport blir billigare, kanske för att det tillslut inte ska finnas något annat alternativ än tåg!? Ehh.. Tråkigt för de orter som inte har järnväg.. Klart man ska värna om miljön, men jag har svårt att se en timmerbil bytas ut mot tåg, eller kanske en eldriven lastbil..

Jaja, nu ska jag kolla lite paramotorflygningsfilmer på youtuben..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar