söndag 12 september 2010

metrar per sekund..

Pappa säger att jag är dålig på att dela med mig av väderförhållanderna här i byn, nu när jag äntligen har lite koll på vädret. Min fina väderstation jag köpte på Siba fungerar alldeles ypperligt. Tyvärr är avståndet från vattenmätaren till mottagaren lite för långt och därför slår den ifrån ibland.

Havsnivåtrycket har sjunkigt från igår kväll, från 1015hPa till nu 1012hPa, inget att prata om alltså, det förbli trökväder ett tag till.. Det blåser lite, väldigt lite och på tok för lite för att leka med skärmen, just nu 0.2 m/s, byvindar på 1 m/s och vinden är NO. Inatt har det regnat 1.2 mm i Storvik och nu är luftfuktigheten nere på 74%. Det som är fantastiskt trevligt är att temperaturen är hög, just nu 20.1ºC.

Idag klev jag upp i lagom tid faktiskt, sen ägnade jag förmiddagen åt att göra ingenting.. Efter att jag gjort ingenting i några timmar for jag till Gävle och spenderade en timme åt att handla. Äntligen hittade jag födelsedagspresent till sötaste Malte som snart fyller ett år.

Nu är jag hemma igen och väntar på att pappa ska ringa och säga att det är dags för träning, först ett pass på ETC och senare veckans andra bänkpass.. Rolig söndag!! (bortsett från tvätt och städ och annat trök som hör söndagar till)

Nee, det är väl likabra att ta tag i potatisskalandet så länge..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar