lördag 4 september 2010

Rörberg..

07.00 ringde min klocka i morse och jag vaknade och var pigg för första gången denna vecka.. Varför jag ställde klockan är för att det skulle vinchas skärmflygare i Rörberg på förmiddagen. Tänkte ta tillfället i akt att träffa mina klubbkamrater för första gången och se hur en vinschning går till.. Ute i Rörberg var det helt dött! Inte en Dalmås där, riktigt trist.. Menmen.. Ja, så jag for hem igen. Ner till mor och far och lekte med sötaste Malte. Hem igen och plockade isär några vägguttag för att se hur det var kopplat.. Sabla kabelfärger, de ställer som inte med hur jag vill att de ska se ut. Får jag bestämma ska det helt enkelt vara en blå, en svart och en grön/gul. Så är det inte, här är det blått, grönt, brunt, rött, svart och lite vitt.. Ingen ordning alls.. Såå, jag överlåter det där kopplandet till pappa..

Halv fyra plockade jag upp Sofi vid busshållsplatsen och vi knatade ut i skogen för att plocka svamp, och såå mycket svamp. Vi har hittat ett guldställe.. Fantastiskt roligt.. Sen slog vi oss ner i mossan och drack kaffe och hade en trevlig pratstund.. Så skönt att gå i skogen..

Svampar på rad, plockade inte dessa dock.. Bara höstkantareller..

En fin svamp..

Sofi packar upp fika..

Ett av de få korten jag inte gapade på mycket på.. Bara liiite.. Kollar efter en hackspett.. Såg ingen, en hare såg vi iallafall, eller, Sofi såg två..

Perfekt att sitta och fika på..

Efter svampplockningen blev det benträning, Sofi vart trött och åkte hem, pappa följde med mig och tränade i sandviken. Knäböj blev det och bra gick det..

Nu ska jag värma på min mat, ordentligt hungrig!

Tack för idag!

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar