lördag 4 december 2010

Han kan flyga...

Jag brukar vingklippa Tjabo till våren, då får han vara ute med oss hela sommaren, sitta i äppelträdet, knata runt i gräset och bara ha det bra.. Tjabo är ingen flygfågel, när han ska någonstans så går han dit, han flyger inte..

Idag när jag kom hem från gymet visade det sig att Tjabo varit ute på en flygtur, den första på flera år.. Han hade blivit rädd och flygit från ena sidan av huset till den andra och placerade sig själv i en gardin.. Sen han har varit skiträdd sen dess, fåntratt..

Jag vet inte vad man kan göra för att få honom att förstå att han är en fågel, med vingar, som man ska flyga med.. Jag tror det är ett hopplöst fall, vi får behandla honom som om han vore en katt även i fortsättningen..

Idag då, det tog mig flera timmar i morse att bestämma mig för vad jag skulle ägna dagen åt.. Sen for jag ner till familjen Hansson/Lind, Malte går, å han går och går, så duktig! Så ovant att se honom på fötter, han vart helt plötsligt så stor.. Söta söta barn!

Efter det tog jag en sväng i bilen och tittade på träd, ja precis, jag kolla på träden, om de var fotovänliga, det var de inte, de är mycket finare när det är svinkallt, men kameran tycker inte om svinkallt, svårt ekvation..

Vidare mot gymet och ett ben/bicepspass, det blev mest biceps, kändes inge bra i benen idag..

Handla mat, hem, laga mat, äta mat, dricka kaffe och här är jag nu.. Ska snart knata ner i tvättstugan och stryka gardiner, det är dags nu va? Julgardiner.. hualigen! Jag tog fram ett par i måndags, röda, jag klarade inte av det, kan bara inte sätta upp röda gardiner.. Fick låna några kappor av mamma, gräddvita med guldstjärnor.. Lite mera lagom.. Jaja, de ska jag sätta upp nu iallafall..

Hoppas på ett till träningspass lite senare, bänkpress, det är ju tävling igen om en vecka, snart börjar uppladdningen inför det...

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar