tisdag 28 december 2010

Rus!

Toppen toppen dag! jobb fram till fyra och därefter träning, bröst, axlar och triceps, Favoritpasset! Hade rus i hela kroppen hela vägen hem till Storvik.. Det hände en konstig sak på väg hem idag, jag blev så sugen på havregrynsgröt, jag har inte ätit det på väldigt länge nu, åt mig trött på det.. Men jösses vad gott det var! Havregryn, linfrön,  äggvita, hallonsylt och mjölk.. Mums!

Handlat mat, lagat mat, tömt kylen och städat ur för att sen fyllt den igen.. Det hade blivit översvämmning i kylskåpet.. Den frostar ju av själv och vattnet rinner ner i en ränna, nu var den full och det rann över..

Maten blev precis klar, vilken tid det tar! Köttfärslimpa och kokt potatis, gott! Nu ska jag äntligen få sträcka ut mig i soffan en stund innan det är dags att knata över till sovrummet..

Jag har lite Tjaboproblem, han har ju som upptäckt att han kan flyga nu.. Men han flyger bara när han flyr och då vet han inte vad han gör.. Igår hittade jag honom bakom en låda i hallen, där satt han och var livrädd efter sin flygtur.. Klant! Han var stirrig hela kvällen sen och vågade inte sova i sin bur.. Vad gör man åt en fågel som är flygrädd?

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar