onsdag 29 december 2010

Metalldetektor...

Vi har lite otur.. Sent igår kväll frågade Alec om jag sett nyckeln till skotern, men jag har inte rört den sen vi var och hämtade skotern.. Mjaa, letade igenom hela huset, alla kläder, garderober,, till och med skorna i skohyllan.. Sen fortsatte letandet ute, runt skotern, överallt där vi varit, överallt! Sablar! Vi fick bara med en nyckel, en enda och den är borta.. Idag kom Alec förbi jobbet och i handen hade han en metalldetektor, finurligt.. Såå, jag har nu gått runt hela huset, överallt har jag sökt men någon nyckel hittade jag inte. Har hyvlat mig igenom snöhögarna ute.. Blir lite trött..

Det som inte är otur är att Alec farbror har en skoterbutik.. Eller, en moped/skoterverkstad.. Och det braiga är att han hade ett nytt tändningslås till vår skoter.. Fantastiskt.. Och till låsen fanns TVÅ nycklar.. Galet bra... MC-Ove kan han..

Det vart till att skruva skoter på en gång ändå.. typsikt! Menmen, sånt som händer..

Stäng fickorna när ni skottar snö gott folk..

Nu ska jag göra mig i ordning för att åka till mormor och morfar, de bjuds på tacos ikväll.. Efter det blir det träning i Sandviken med pappa.. Bra dag!

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar