onsdag 8 december 2010

Snöskoter...

Jag har varit anti snöskoterägande länge, just för att de mest bara går sönder, mest jämt! Varje vinter var det nått, trasig matta, hål i kolven osvosv..

Jag ångrar mig!! Har nu ägnat en timme åt att se över utbudet av gamla snöskotrar på blocket.. Vi köper en, så blir det.. Någonting roligt måste man göra även på vintern, å jag är ju inte klar med min paramotorlicens än..

Stekte pannkakor efter jobbet och konstaterade att jag och Alec umgås för lite, vi har som inga gemensamma intressen förutom fiske, å fiske för Alec innebär 12-18 timmar per dygn i älvkarleby.. Jag skippar sånt fiske.. Hur som, det slutade med att vi bestämde oss för att köpa en skoter.. Bara för att ha något roligt att göra..

En gammal trevlig skoter, bara för att ta sig ut i skogen med.. En sån som man åker iväg med för att grilla korv.. trevligt.. Skoter..

Ja, men först måste vi hitta en passande, som fungerar.. (ne, inte en Ockelbo...)

Jag hittade en Arctic Cat som jag gillar, en billig -91a som "går bra".. :)

Jaja, vi får väl se vad det blir för nå.. Någon som har en å sälja kanske? 10-15 tusen.. ? Jag har två krav, den ska fungera och det ska finnas plats för två..

Idag har jag haft en fnattig dag, 9 timmar på jobbet, iväg till gymet, köpte en julklapp på vägen hem, kom hem och vände i dörren för att sedan komma på att jag måste ner till byn och hämta ut ett paket.. Hem igen, steka pannkakor, telefonen ringde.. Vattenläcka och materialbrist, in till jobbet igen för att lämna ut markrördelar.. Hem igen, fortsätta steka pannkakor och sen slänga sig i soffan och letar snöskotrar på blocket..

Nu ska jag resa mig från soffan och vandra vidare mot sängen..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar