söndag 5 december 2010

Trasiga saker..

Någonting som kan göra mig väldigt frustrerad är när saker går sönder, eller bara krånglar.. När jag köper någonting så förväntar jag mig att det ska fungera.. Jag har helt slutat handla billiga skitgrejer just för att jag blir så arg när de går sönder.. Jag köper hellre en dyr grej en gång än en billig grej två gånger.. Sån är jag, jag vet många som resonerar annorlunda, som att när den billiga grejen går sönder åker man bara tillbaka och får en ny på garantin.. Det är jättetrevligt att man kan tänka så, att man inte alls blir galet vansinnig den dagen prylen går sönder..

Som en slipmaskin, en billig slipmaskin kan fungera jättebra en tid, men sen när man ska göra nått, mitt i rusten, så fungerar den inte, då klarar jag bara inte av att rycka på axlarna och tänka att jag bara åker och hämtar ut en ny i morgon.. Nej, jag köper hellre något rejält från början och sen förväntar mig att det ska hålla..

Nu är det så att när den där rejäla grejen som förväntas hålla går sönder blir jag tokig! Skitarg! Det kan förstöra en dag.. Fasiken, man ska inte ha så mycket prylar som kan går sönder.. ååååhh vad arg jag blir..

Det värsta är att jag är superkass på att hålla ordning på mina kvitton, så nu sitter jag här med en trasig dammsugare, är skitförbannad och har just insett att jag inte alls kan få ut en ny, jag måste köpa en ny, för jag har slarvat bort kvittot... gah!

Det roliga idag då, hrm, näää, det är ingen rolig dag idag, dagen har bara passerat och jag har inte fått något gjort alls, hade en känsla av att dagen skulle bli toppen när klockan var strax efter elva i morse och jag redan hade hunnit träna.. Men efter det hände inget mera.. Jag har lagat mat och druckit glögg.. tvättat och jaa, ja sen skulle jag dammsuga men sen vart jag sur och hamnade här i stället..

Ska dra mig in mot köket och göra matlådor inför den stundande arbetsveckan..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar