måndag 13 december 2010

På fel tåg..

I morse när jag stod i duschen kom jag på att det är Lucia, och det var ju på lucia jag hade en bokad tid på lungmottagningen för mitt vaccin.. Ja, det blev en halvdag på jobbet och nån timme på sjukan.. Det tog tid idag, redan vid receptionen hade jag lust att vända, 18 st före mig i kön, kön man måste stå i för att anmäla sig, ändå ska jag anmäla mig igen i receptionen på lungmottagningen, jag tror bestämt att de överarbetar det administrativa på sjukan.. Se bara alla dessa fakturor, varje gång 100kr.. värdelöst, istället för att bara dra kortet i receptionen, dit man stått och köat i oändlighet.. Att dra betalkortet tar 15 sekunder extra.. Det tar mig mycket längre tid än 15 sekunder att betala en faktura..

Hur som, efter sjukan lämnade jag lite material till slarvrörmokare om bara hämtar halva beställningen och glömmer resten ;) Därefter for jag hem, när jag var nästan hemma ringde farmor och fråga om de kunde komma förbi.. Blommor och fikabröd, kan det bli bättre? Sen dess har jag legat på soffan, trött i vanlig ordning..

Jag ser fram emot morgondagen, jag får träningssällskap då, min kusin Ellinor praktiserar hos mig denna vecka, å efter jobbet ville hon följa med och träna, det blir skoj! Jag som längtat så efter att träna på, var helt inställd på träning idag, hade jag inte varit så förvirrad kunde jag bespara mig besvikelsen över att det inte blev något gymbesök idag..

Annars då, fel tåg ja, mamma ringde för nån timme sen och berättade att hon var på väg till Söderhamn!! Min förvirrade syster hade hoppat på fel tåg i Gävle och hamnat i Söderhamn, jag skrattade så jag kved, jag låg ihopvikt av skratt! Mamma ringde nyss igen och sa att han kört fel på väg hem från Söderhamn och var nu på väg till Bollnäs.. Vansinnigt roligt, men jag tror jag är ensam om att tycka det, vet inte om någon i bilen är speciellt road..

Nu ska jag läsa lite nyheter..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar