torsdag 2 juni 2011

Bänkpress

Oooh vad skönt med en ledig torsdag, och vetskapen om att vara ledig i fyra dagar till gör mig riktigt lycklig.

I förmiddags åkte jag och Alec till mor och far för att hämta mitt gamla hönshus. Ja precis, när jag fyllde nio år fick jag världens finaste hönshus och mina föräldrar. Det var vitt med gråa knutar och spröjs i fönstret. Sen dess har många olika hönor bott i det huset.. Efter hönsen blev det ett kaninhus och Stinas kanin Kanin.. Ja kaninen hette Kanin.. Finurligt va..
Ja och nu ska det få bli hönshus igen. Vi ska skaffa höns, vithättor och silkeshöns, eventuellt också några japanska vaktar.
När vi kom hem med hönshuset satt jag penseln i handen och släppte den inte fören klockan var strax före åtta, Jag har skrapat och målat sovrumsfönstret, målat vindskivor till halva huset och vedboden och även hönshuset. Hönshuset får samma färg som vårt hus men någon nyans mörkare, jag hade mörkare färg över efter ett felköp för två år sen.. Skönt att få bli av med spill..

Ja just, sen träning, bänkpressträning som gick bra.. Inte toppen men bra.. Jag kör fortfarande RAW-bänk sen skadan i februari, då när det blev en bristning i triceps..

Efter träningen drog vi igång på min Paramotor, den står i pappas garage sen han fixade iordning den för några veckor sen.. Upptäckte ännu en helt idiotfel på den. Tre av fyra skruvar (En bult har inte gängor, alla "bultar" med gängor är skruv. Det visste du nog inte men så är det) till motorfästena var för korta. Det sitter lockingmuttrar i änden och i och med att skruvarna var för korta fyller muttrarna inte sin funktion. Det som retar mig är inte bara att det är ett klantarsle som monterat ihop paramotorn, det retar mig också att jag inte sett det fören nu.


Nu gör jag kväller, ska upp i tid i morgon och måla insidan av hönshuset, bilder på huset kommer i morgon, sen iväg och köpa färg till knutarna.. Därefter blir det en tripp på Gästrikeleden igen..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar