fredag 3 juni 2011

Pissmyggor!

Det finns väl ändå ingenting som är så irriterande som mygg! Vilka sabla äckeldjur!

När klockan var tre minuter över tio, ja nu på kvällen, gick jag ut och kände den härliga värmen som fortfarande höll i sig. Började plantera blommor, de som jag drivit upp från frö och alla pelargoner jag fick av farmor.. När jag satt och och var helt inne i planteringen tappade jag mitt fokus, inte sakta men säkert utan som en bomb, jag blev galen, verkligen.. Det är myggor överallt! Vi brukar inte ha så många här uppe men tydligen har de gjort ett undantag i år och flyttat hit allihopa.

Aja, min kära Alexander fick skratta åt mig ett tag där jag satt och blåste myggor från benen då jag hade händerna fulla i koskit, gödsel alltså.. Mitt blåsande gick över till hyperventilation..

När jag var klar och sönderbiten gick jag in.. Drog på mig kläder och gick ut till vattentunnan, där är det fullt med mygglarver, eller snarare VAR, de är döda nu, de drunknade.. Ytspänningen bara försvann, muahaha..

Tänk om myggor inte fanns, vilken härlig Svensk sommar vi skulle ha.. Underbart!

Återkommer

/Mygghataren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar