fredag 3 juni 2011

Projekt skaffa höns..

I torsdags kväll frågade Alex om det var för sent att skaffa höns nu. Jag svarade med att det inte är för sent, men vi måste sätta fart nu då..
I fredags morse var vi ner till mor och far och hämtade mitt gamla hönshus och sen satte vi fart. Igår målade jag första svängen. I förmiddags for jag till Sandviken och Lindbergs Färg för att köpa en mörkgrå färg till knutarna. När jag kom hem hade Alex börjat spika ihop en hönsgård.

Jag åkte iväg en sväng mitt på dagen för att gå etapp fem i Gästrikeleden, mer om det sen..

När jag kom hem stod Alec kvar ute i skogen och snickrade hönsgård och jag hjälpte till med att fälla några småträd. Sen var det bara att greppa penseln igen. Har målat invändigt och utvändigt, dörrfoder och fönsterfoder samt knutar. Nu ska jag bara täckmåla dörren och knutarna en gång till sen är den färdig, då ska en sittpinne och en hylla på plats, ett rede ska snickras och sen är den helt färdig.

Hönsgården har vi kommit mer än halvvägs med, jag tror det saknas nät på en sida och på taket.. Det går undan..

Före, vit med mörkblåa knutar

Efter, ljusgrå med mörkare gråa knutar. 

Nu ska jag göra kväller, alltså lägga mig i soffan och äta popcorn.. Upp tidigt i morgon och åka till Orsa, det är klubbhelg och förhoppningsvis många skärmar i luften.. 

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar