tisdag 21 juni 2011

Bilder

Här kommer lite fågelbilder, dvärgsilkeskycklingar och Tjabo..











Idag skulle alla de yttepyttesmå kinesiska dvärgvaktlarna få flytta ut i hönsgården. De såg så nöjda ut när jag släppte ut dem i blåbärsriset, men efter en kort stund var en av dem på fel sida nätet, sen allihopa. Tusan!! De är små och skitsnabba, jag lyckades få tag på tre av fem.. Den vita och en brun var spårlöst borta.. Letade och letade, gick in och tog en macka och då hörde jag pipet från en av dem, tittade ut och såg en koltrast skutta runt på marken.. Hörde vakteln igen så jag sprang dit.. Där satt den under grannens gran, fram med fiskehåven.. Fick jaga den många varv runt innan jag fick tag på den.. 
Hade gett upp hoppet om den vita, men sen kom den springande mot hönsgården, hann nästan på den innan jag såg den flyga över huset!! Öööhh, jag trodde de flög lika dåligt som en höna, men icke, de flyger högt och långt.. Efter en lång stunds letande hittade vi den bakom huset under en gran vid vedboden.. Nu sitter alla fem inlåsta i hönshuset i väntan på att de växer till sig så de omöjligt kan komma igenom hönsnätet.. 
Har nästan inga bilder på vaktlarna, de står aldrig stilla och de tror de ska dö bara jag tittar på dem.. Konstiga fåglar det där.. 

Det blir ju en riktig fjäderfäblogg det här.. ;)

Dagen idag har även den tillbringats med penseln i handen, iofs lite varvat med kameran, men mest penseln.. Ett fönster målat och utemöblerna fick färg idag, skönt... 

Måste börja ta det lugnt nu, jobbar jag på såhär hela semester är jag tröttare än tröttast när den är över.. I morgon ska jag försöka slappa lite, slappa och träna, det ser jag fram emot.. Två vilodagar i rad nu, det behövs det med.. 

Nu har jag iallafall gjort kväller och tänker inte röra på mig mer än att förflytta mig mellan soffan och köket.. 

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar