måndag 13 juni 2011

Måndag är vilans dag..

Så var det måndag igen, det jag gillar med måndagar är att arbetsdagen går så fort, det går alltid fort med måndagar. Tjopp så var dagen slut och jag åkte till affären och handlade mat.
Sen jag kom hem har jag stått vid spisen och mellan omrörningarna har sleven bytts ut mot disktrasan, torkat taklister och köksskåp och golvlister och,.. Ja jag fick fnatt helt enkelt.. Nu har jag torkat golvet och det blir ju på samma sätt som att måla in sig i ett hörn, bara att sätta sig ner och vänta på att golvet ska torka.. Det är så sabla vidrigt med blöta strumpor, jag hatar blöta strumpor!!

I morgon är det tisdag och jag längtar efter mitt tisdagspass på gymmet!! Det börjar vända med träningen nu efter pollensäsongen.. Nog för att min vårsvacka inte varit så djup, men trög och seg i allmänhet. Det har blivit runt tre pass i veckan, ganska bra pass men när det är så sällan blir det mest underhållspass.. Men som sagt, det vänder och nu börjar det bli riktigt roligt igen..

Spännisbild.. Lite pinsamt, men nått lär jag ju bjuda på.. 


Sista veckan på jobbet innan semester, ska vara ledig i två veckor och nån vecka till senare i sommar.. Spara lite semesterdagar för skoteräventyr i vinter.. :)

Våra små luddbollar blir bara sötare för varje dag som går, om det nu går att bli sötare.. Två stycken ligger nu under Alexanders haka och sover.. De är som tama trötta och mysiga.. Duniga framför allt... Jaja, jag vet vad ni tänker, jag har redan fått reaktioner på att jag är ding som har höns, ännu mera för att vi har dem i vardagsrummet, (de är för små för hönsgården ännu), och att de får ligga under hakan ibland verkar ju skitknäppt, det är det också, men det gör ingenting.. :)

Nej men, jag har inget att säga egentligen..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar