torsdag 30 juni 2011

Två tvåor..

Dagen började med en tripp till Sandviken i Novan för besiktning, det gick väl sisådär, två tvåor. Den ena på handbromsen, inte konstigt.. Det andra var mindre roligt då de gnällde på att det sticker upp grejer ur huven. Ett yttepyttelitet luftfilter.. Bara att byta huv och åka in igen.. Lite tröttsamt.. 
Det som blev ännu mera tröttsamt var att just när vi hoppat in i bilen igen så fick vi soppatorsk. Vi tankade i en skvätt innan vi lämnade Storvik, för att vara på den säkra sidan, 7 liter.. Ja så på 1.6 mil hävde den i sig minst 7 liter.. eeehee.. Den är törstig den där Novan.. 
Farbror Kenneth var snäll och kom med en dunk bensin så vi tog oss hem, ja och gissa vem som fick köra!! Äntligen fick jag köra bilen, det är första gången.. Vi har haft den i tre år och jag har inte kört den fören nu.. 
Det gick bra iallafall.. 


Hem och slappade en stund innan jag åkte tillbaka till Sandviken för ett besök på Salong Emelie A. Nu är jag korthårigare än någonsin tror jag.. Skönt sommarhår.. 
En besök på gymmet blev det också, det gick inte alls idag. Det är lite varm och jag är helt trycklös i kroppen, gav mig efter två övningar och åkte hem igen.. 

Hela dagen har varit slapp, suttit ute i skuggan och tittat på fåglar i princip.. Fåglar, kycklingar och den nya ekorren.. Det ser ju ut som en unge så jag antar att den är ganska ny.. Sist den såg mig drog den i full fart, skiträdd.. Idag var den lite lugnare och lät mig komma ganska nära.. 



Jo men, tjabbel tjabbel...

Det kom en Securitas-säljare hit idag. Det ringde på dörren och jag gick och öppnade.. "Öh, är du barnet i huset? Nähää, är du mamman i huset??" Sen kom han av sig och frågade hur gammal jag var, att det var ovanligt med en så ung husägare.. Stod där på farstun och pratade en stund. Han fick inte sälja något larm nu heller.. Det är tredje gången de är här, tur de är trevliga.
Det händer ganska ofta att dörrsäljare frågar om mamma är hemma..

Tomtuggarnas tomtuggare, det är jag det..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar