måndag 27 juni 2011

En stenbärardag..

Min idé från igår; att göra en stenpartirabatt. Jag började idag och blev klar några timmar senare, ett roligt projekt. Stenbärandet fick ersätta styrketräningen idag, tiden räckte helt enkelt inte till.
Hur som, här är resultatet av stenbärande och ett besök på Bernö..


Stenpartirabatt. Det trevliga är att den kan byggas på hur mycket som helst åt alla håll. Mer sten och mer växter bara.. 


Skakig bild på en buske.. 

Rödbladig taklök med knoppar


Lavendel


Vanlig taklök

Vit fetknopp. Ja jag köpte den bara för namnet.. hehe
Rabatten består också av Kärleksört, Mossflox, Stäppsalvia och några Penséer. 

När landet var klart grävde jag en stor grop i gräsmattan och planterade äppelträdet. 

Här är en bild på min andra rabatt, bara halva med på bild. Stora objektivet och jag kunde inte backa längre bort.. Hur som, det börjar ta sig.. Får fortfarande plats med mera blommor, det kommer.. :)

Idag blev det grillat till lunch, rackarns gott! Första grillningen i år..

När allt var färdigt ute duschade jag bort allt jord och for in till jobbet. Ja, jag kan inte hålla mig därifrån även fast jag har semester.. Nu var det inte jag som behövde grejer utan min mamma, deras handtag på ytterdörren har suttit löst ett tag och nu var den på brisningsgränsen.. Så, in till jobbet och hämtade nya grejer, sen ner till dem och skruvade dit allting.. Plättlätt!
Kom hem igen för tjugo minuter sen och nu tänker jag ligga ner i soffan och bara ta det lugnt! Kroppen är trött efter allt grävande och stenbärande..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar