måndag 27 juni 2011

Fast i Norge..

En putsig dag har det varit.. Sov till telefonen ringde och väckte mig i tio-snåret. Mor och far sitter fast. Tidigare i veckan hakade de fast husvagnen efter bilen och for norrut, fort upp och sakta hem var väl tanken, upp kom de men sen tog det stopp. Bilen gav upp i förrgår, hela gårdagen ägnade pappa under motorhuven och i morse behövde de hjälp att kolla försäkringar.. Deras försäkringsbolag verkar bra då de fick hjälp med bärgning av det ca 15 meter långa ekipaget. Nu bor de i husvagnen utanför en verkstad i en liten by i Norge, roligare semester har de nog haft. Det är bara att hålla tummarna för att de hittar felet och har reservdelarna så de kan fortsätta sin semestertripp..
Ja, det är alltså därför pappas blogg är dåligt uppdaterad, inget internet i grannlandet..

Hur som, började dagen med en del telefonsamtal och några kannor kaffe.. Vid lunchtid greppade jag tvättsvampen och sen putsade jag gul lack i många timmar.. Prickbort gick åt som smör i solsken, så blir det när vägverket.. Muttermutter.. usch vad svordomar jag har i huvudet nu, jag håller dem för mig själv.. Vägverket är inkompetenta helt enkelt. Asfaltsstänk överallt, de kom på att de skulle lägga sånt grus på vägen, men asfaltsklägg under, de gjorde jobbet först och några timmar efteråt kom varningsskyltarna upp. Jag hann åka där, mina bromsar skrek och gnisslade i många många mååånga mil efter det..
Hur som, nu är min gula bil nytvättad och nyvaxad och skiner som aldrig förr..

Jag plöjer trädgårdstidningar, jag har ju semester! Det är ganska obra att läsa inspirerande tidningar när tiden inte riktigt räcker till alla ideer som kläcks.. Just för ungefär en kvart sen fick jag en ide om ett nytt land, en rabatt alltså. Ett land med bara stenpartiväxter, ett stenland.. Det kan ju fungera på det stället på gården som är så stenigt att inte ens gräset vill gro.. Jag provar, ska ju ha något att roa mig med i morgon iallafall, varför inte bära sten.. :)

Nu sängen..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar