torsdag 23 juni 2011

Blå blommor och blåmärke

Det är en regnig semesterdag idag, ingen bra fönstermålardag, det tycker jag är skönt.. Istället for jag iväg till mitt favoritställe, Bernö Handelsträdgård i Sandviken.. Tänkte jag skulle köpa lite perenner som blommar i juni, för just nu är rabatten aningen tråkig..
Det är inte vettigt av mig att åka in till Bernö själv, det är ett sånt där ställe där jag inte kan hålla fingrarna i styr och pengarna i plånboken..
Först tog jag en sväng inne och hittade en skitläcker passionsblomma, blommorna har som krulliga spröt.. Öh, äh, den är jättefin..
Ute plockade jag korgen full av perenner, mest blåa vart det.. Allt från Lavendel till Klematis.. Blåttblåttblått.. En blå bergvallmo även, fräsigt..
Jo, det blir ju några blommor och jag blev 650:- fattigare.. Eller, mina presentkort minskade med den summan.. ;)

Såå, nu ska jag hälla i mig kaffet, dra på regnställ och  gummistövlar och knata ut i trädgården för att pilla ner allt nytt i jorden..



Jag blir så löjligt lycklig av blommor! Det är så, jag flinade smått hela vägen hem till Storvik..

Hmm, se hur jag ser ut sen träningen igår..

(Härligt skitig spegeln var då).. Jo alltså, det är ett blåmärke.. Det blir alltid såhär när jag kör smalbänk.. Jag klämmer mig där, mot bänken då.. Det blir inte vackert.. Likadant på andra sidan.. Tur det inte är väder för annat än långärmat idag..

Nej men, nu åker gummistövlarna på..

Återkommer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar