tisdag 21 juni 2011

En morgon i skogen..

Idag sov jag inte bort hela morgonen, klev upp samtidigt som Alexander klockan sex.. Fyllde termosen och gav mig iväg ut i skogen för att leta ugglor.. Jag hittade ingen uggla, men jag hittade..

En uggleholk..

Gräs, grus, grönt, gult.. gran.. 

Fjäril

Fågel

Flygande fågel

Blomma

Så hittande jag en katt i ett dike i skogen.. Den skrek.. 

Katten igen..
Näckrosor i ån.. 

Blommig termos från ICA.. Denna fina termos är inte lika fin som min rosa Primus.. Nej den här är hälften så fin, hälften så dyr men dubbelt så bra.. Den dräller inte och håller värmen mycket bättre än primus..
Fin men dååålig!!

Nu är jag iallafall ordentligt vaken och ska dra på mig arbetskläderna och klättra upp på stegen, måla fönster hela dagen, men först ska vaktlarna få flytta ut i hönsgården.. 

Återkommer..





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar