torsdag 27 maj 2010

Bubbelbilden...

Ja, i fredags alltså, jag och pappa gjorde ett litet test med objektivet.. Så här såg det ut sen..

En bubbelbild.. Jajaa, kvalité ja.. Det kanske kommer, jag har bara prövat lite än så länge... :)

Var upp till kojan igen idag, direkt efter jobbet tog jag en sväng upp till skogen där.. Fågelkvitter var det enda som hördes.. En sångsvanen har lämnat sin partner i sticket.. Där ligger hon alldeles ensam i boet och ruvar..

Si där ligger hon på sitt höga bo, eller rede kanske man säger.. Hon ruvar ju bara där.. Den där högen har de byggt alldeles själva..

Kom även ihåg att ta en bild på kojan.. :) Där satt jag en bra stund, på farstun och tittade och lyssnade och var allmänt fotonördig..

Det är ju lite konstigt, jag har blivit en riktig fotografinörd.. Har alltid med mig kameran om jag åker någonstans.. Jag ser saker på ett annat vis nu, jag ser landskap som genom kameran.. Ser saker i bilder.. Något som fastnat mycket i linsen är elstolpar, fågelholkar och kottar.. Varför? Ingen aning... Just elstolparna gillar jag skarpt av någon konstig anledning.. Vart nyfiken som vanligt och skulle läsa om elstoplar på wikipedia.. Fanns ingenting, inget alls om elstolpar, inte varför porslinet har olika färg, är olika i antal, vart de tillverkas osv.. Nu vet jag en som vet och han ska få berätta allt han vet för mig när jag kommer upp till Jämtland.. Farfar kan det där. En elstolpeföreläsning vill jag ha. :)

Hur som, många foton blir det, men jag är så mycket amatör än, jag lär mig.. När jag är duktig kanske det kommer fler bilder här.. Det är sällan jag får till någon fullträff egentligen.. Orkideerna nedan är jag väldigt nöjd över. Bakgrunden fick jag helt svart trots att jag satt vid köksbordet och hela rummet var ljusfyllt. Ingen svart bakgrund någonstans där..

Nu är det inte bara bäver och ren jag bara måste ha en bild på i sommar, jag måste bara få se och ta en bild på en uggla. Tänk vad längesen jag såg en uggla..

Som sagt, vilodag idag, träningsvärk både från marklyft och bröstpasset dagen innan det.. I morgon är det knäböj på schemat, det ska bli roligt.

Nu sängen..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar