lördag 15 maj 2010

Landtjärn Jäderfors

Träningen går precis hur bra som helst just nu, gör personliga rekord på löpande band i både knäböj och marklyft, vi får se hur bänken går i morgon..

Var ruskigt skönt att vara ledig en dag i veckan, fredagen bara försvann och sen blev det helg igen..

I går efter jobbet for jag hem och la mig för att sova middag, en timme senare var jag pigg igen, packade väskan och for till gymet, drog marklyft så jag blev rödögd.. Därefter åkte jag mot högbo och tog till vänster för att leta efter Kojan vid Landtjärn, jag har inte varit där sen jag var liten, kanske 13-14 år sen.. Kollade lite på kartan innan jag åkte hemifrån och konstaterade att det bara var att åka rakt fram från högbo.. Så var det inte.. Jag åkte så fruktansvärt fel.. GPSen hittade ingen signal och när det väl gjorde det var jag redan vid vägens ände..

Vände bilen och åkte tillbaka, svängde av vägen och hittade tillslut fram..

Min bil är ingen bra terrängbil alls, den är sämst att köra skogsvägar med..

Jag glömde ta en bild på själva kojan, men dasset blev med... Jag tror aldrig jag varit in där faktiskt..

Landtjärn..

Två svanar mitt i Tjärn...

En sångsvan som ligger och ruvar på ägg.. Jag vet inte ja, men jag tycker nog att denna sångsvan är väldigt lik en gås....

Pappa har en bild på kojan på sin blogg

Såå... Sen åkte jag hem mot Storvik, men först åkte jag fel och fick vända en gång till, vägen var bommad mot jäderfors så det var bara att vända tillbaka till högbo igen..

Idag har vi varit ute i det fina vädret mest hela dagen.. Alec har tvättat bilarna och jag har snyggat till på tomten, planterat blommor och gjort i ordning ute vid vägen lite..

Nu på kvällen var vi hem till Alex kusiner... Hälsade på Fridas fina får och mysiga baggar.. De viftade på svansen när jag kliade dem på huvudet... så söta så.. :)

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar