söndag 9 maj 2010

Skogsarbete..

Vi kom hem i fredags.. Bror kom ut med en till släpvagn så vi lastade över lite ved på den så gick det att köra vidare..

I lördags for vi upp igen, pappa kapade och jag lastade.. Brände långt över 1000 kcal på den korta tid vi var där.. Bra träning det där.. Förbränningsträning iallafall, någon vidare styrka lär det inte ge.. Pappa fick tydligen träningsvärk i Gluteus Maximus.. haha!

I morse for jag in till Gävle och köpte en vedklyv.. Sen har den fått jobba lite, funkar bra, men säkringen gick på första knapptryckningen... Allt ska väl krångla lite först, sen går det bra igen..

När jag klyvt klart veden tog Alec över och staplade..

Det har varit lite vårstädning här hemma idag, vedboden skulle tömmas på grejer, typ två gräsklippare, några uppsättningar däck och en moped bland annat.. Altanen är nu helt borta, garaget städat och källaren likaså.. Känns skönt nu när det är klart!

Nu har vi gjort kväller och jag har intagit soffan, den förblir min hela kvällen nu, jag är oflyttbar...

Så där ja, måndag i morgon och det känns inte alls så tungt, det är kortvecka,, eller iallafall en ledig dag, jag jobbar på fredag..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar