tisdag 18 maj 2010

Det är mycket nu..

Inte en lugn stund, våren är här och trädgårdsjobbet har som dragit igång.. Har fått ner en hel del plantor i mitt nya land.. Ännu fler blev det igår då jag och mamma åkte till en handelsträdgård och shoppade.. Tur för oss att bilen var liten, det satte en liten gräns för hur mycket vi kunde köpa..

Det absolut fränaste på handelsträdgården var en ödla som kom och kröp, trevliga djur.. En skogsödla, en av de tre sorters ödlor vi har i Sverige..

Har hört rykten om att farfar vunnit fototävlingen.. Först som knäppte en bäver vann.. Jag har minsann hört att han lyckades ta en uppe i Jämtland, jag är sååå avis!  Jag vill också se en bäver!

Nu tyckte pappa att nästa tävling får bli vem som fört knäpper ett vildsvin, men det tycker jag är orättvist då han jobbar i Forsmark, det finns många vildsvin i uppland..

Galet skönt väder ute, dörrn står öppen in till jobbet nu, fläkten är avslagen och det känns bara så sommrigt..

Nu ska jag ladda inför dagens pass, knäböj.. längtar! :)

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar