tisdag 11 maj 2010

En humla i skon..

Jag har haft en och samma humla inne i flera dagar nu.,. De andra har jag lyckats fått ut.. Men denna har bara sovit när jag hittat honom (henne?). Igår när jag kom hem satt den i fönstret. Tänkte vara snäll och ge den mat, men den råkade få lite vatten på sig så den vart skitsur och flög iväg.. Sen satt den på en blomma och putsade pälsen.. Där sov den i natt, på blomman..

I morse satt den kvar där.. När jag skulle åka till jobbet höll jag på att döda en annan, den hade krypit in i min sko.. Smaart humla!

Jaa, det låter lite som att jag har en humleodling hemma. Men det är 1-2 st som är inne samtidigt, slänger jag ut en kommer det in en annan.. De är ju så söta.. så länge de är snälla får de stanna där..

Jamen jaa.. Jag vill till Jämtland nu!!

Ingen träning idag, jag behöver en vilodag, vart pers i knäböj igår.. Idag ska vi ägna kvällen åt att åka till återvinningen.. Vårstädning kallas det va? En hel altan ska slängas i en container..

En timmes arbete kvar idag, sen ska jag se om jag kan få en salva i Hofors..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar