tisdag 4 maj 2010

Nu har jag börjat..

Jag har blivit en fotograferingsnörd.. I söndags var jag och pappa ute och letade tall.. En stor tall på ett hygge letade vi.. Det som är så knasigt är att vi inte hittade någon.. Sen for vi till Jäderfors och fikade och letade bäver igen..

Igår när jag kom hem från jobbet snörade jag på mig mina springskor som stått orörda sen i februari 2009.. Sen drog jag ut på en runda.. 40 minuter jogg/promenad.. Fläckvis var det tungt med andningen, inte beroende på allergi utan för att de gödslade åkrarna.. Så hade apparaterna läckt så det låg koskit i en lång rad hela vägen.. Det är så det är att bo i Storvik..

Hur som, det var galet skönt att komma ut och röra lite på sig.. Ska lägga in några såna pass i veckorna, de dagar jag vilar från gymet.. Aktiva vilodagar..

 

Efter promenaden ägnade jag en hel del tid på att försöka få ut en humla som letat sig in i vardagsrummet.. Först tog jag givetvis en massa bilder på den.. Bara för att testa.. det är ju som så här att jag fortfarande lär mig kameran.. Så hittills har jag inte fått många bra bilder alls..

Sen spenderade jag resten av kvällen i soffan.. När det började dra ihop sig för TV4-nyheterna hörde jag ett surr vid fönstret.. Ännu en humla som kommit in.. Men varitfrån då? dörrar och fönster står stängda hela dagarna.. Började fundera på om de letar sig in genom hålet där antennkabeln går ut.. Får se om det är flera humlor inne ikväll.. Tjabo är ju imponerad iallafall..

Hoppas på att Farbror Kenneth är kvar i Storvik och jobbar när jag kommer hem sen.. Han skulle komma och titta på våran fina vattenläcka vi har i källaren.. Det sprutar vatten ur ett tryckkärl... Kärlet i sig har ingen funktion längre.. Troligen har huset haft egen brunn från början, och sen när de skulle på med kommunalt så anslöt de vattnet på befintliga ledningarna.. Såå, nu går vattnet in i huset, genom en pump och via tryckkärlet innan det når vattenmätaren... Nu ska vi koppla förbi det och slänga ut det där kärlet, äntligen.. :)

Jo men, tomtugg..

Idag blire träääning. rooligt!!

Återkommer...

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar