torsdag 6 maj 2010

Det är så roligt..

Hade tänkt mig en vilodag till idag, låg på soffan från klockan fem igår, hade haft feber sen klockan elva på dan.. Var rätt trött och sliten helt enkelt.. I morse när jag vaknade var jag lika trött som när jag la mig igår kväll.. Men, senare under dagen idag så har energin kommit tillbaka och träningssuget blev så starkt. Vart som tvungen att åka hem till Storvik nu på lunchen och hämta träningskläderna.. Vill ju passa på att träna när jag är så här pigg.. :)

Jo men, så det blir marklyft idag.. tunga vikter lätta lyft.. Efter det ska jag hem och koppla ur batteriet ur bilen och se om Airbag-lampan slocknar.. Skulle behöva en verkstadshandbok till min Seat.. Känns galet fånigt om jag behöver lämna in bilen på verkstad för att typ byta pollenfiltret... Eller en parkeringslampa...

För övrigt känns det mesta väldigt lätt nu.. Allt som är tråkigt att göra blir mindre tråkigt när man vet att något roligt väntar längre fram... Det här med att ha semester känns helt plötsligt väldigt viktigt för att orka med.. Speciellt nu när jag har något extremt roligt att se fram emot på min semester.. Det blir en vecka jag aldrig glömmer.. Om 51dagar åker jag.. Om 52 dagar börjar kursen..

Jag är övertygad om att jag måste ha drömmar och mål för att må bra.. Något längre fram som lockar mig... Som driver mig att fortsätta jobba och slita för att nå dit.. Har jag inget att se fram emot känns det meningslöst att slita.. Det blir så mycket roligare i vardagen om man har något roligt som väntar...

Åter till arbetet..

Återkommer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar