måndag 23 november 2009

De bidde int så..

Jahaupp.. Dagen är förbi, det är mörkt igen, man hinner knappt märka av ljuset.. Hem och tända ljus i stället... snart.. om en timme...

Inte blev det något bänkpass igår heller, pappa var allt annat än pigg efter en helg på öl och whiskeymässa i Örebro.. Muhaha! Nej men det gör ju inget, vi kör i morgon istället... så får min dinga arm vila ett tag till..

Armen då, det börjar skärpa till sig nu.. Själva inflammerade området gör inte ont, det har krypit ner i armbågen.. Det går väl över.. :)

Vad i hela friden betyder mokare? Jag letade svar på detta förut, men kom inte långt, gav upp efter att jag frågat pappa och fick till svar att det så klart betyder att mocka, alltså att en rörmokare mockar bajs..Nu betyder ju faktiskt mocka att ta reda på djurspillning..  Nu frågade en rörmokare vad det betyder.. känns lite halvjobbigt att ingen vet.. SuperMario är en rörmokare, han har röda byxor också, precis som det ska vara.. nu för tiden har ingen röris röda byxor.. tråkigt.. Nu för tiden kallas det inte heller rörmokare utan VVS-montör.. Hur som helst så tycker ju jag att "mokare" är ett knepigt ord.. Och vad betyder det? Vad kommer det ifrån? HJÄLP!

Ja men, ja, idag blir det lite lätt träning för min del.. väldigt lätt, ska köra igenom överkroppen igen.. lätt lätt.. kan bli svårt.. är ju så skönt att ta i..

Jo men, nu ska jag jobba vidare sista halvtimmen...

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar